Skryté nádraží jednoduše a přehledně

U skrytého nádraží je nutné mít jednoduché a přehledné ovládání, umožňující snadné stavění výhybek, stavění cest, a zároveň poskytující informaci o aktuálním postavení výhybek, a obsazení jednotlivých kolejí. Tyto požadavky dekodéry MGP umožňují splnit, aniž by bylo nutné instalovat nepřehlednou a komplikovanou kabeláž mezi ovládacím pultem a mezi jednotlivými komponentami zařízení. A aniž by bylo nutné mít DCC centrálu, jsou k dispozici funkce obdobné jaké poskytují TCO a FBO.

K ovládání výhybek je možné použít buď výhybkové dekodéry pro motorické nebo impulsní přestavníky, nebo servodekodéry pro modelářská serva. Výhodou výhybkových dekodérů i servodekodérů MGP je, že k indikaci aktuálního postavení výhybek nepotřebují instalovat samostatné zpětné hlášení, není tedy ani potřeba mít na výhybkových přestavnících kontakty pro zpětné hlášení, ani potřeba kabeláže pro zpětné hlášení. Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají vstupy umožňující připojení tlačítek pro přímé ovládání, pokud se tyto vstupy nepoužijí pro tlačítka, lze je použít pro zpětné hlášení, což lze využít pro detekci obsazení.

Pokud se použije panelový dekodér MGP, možnosti ovládání se podstatně rozšíří. Pro veškerý přenos mezi kolejištěm a ovládacím panelem stačí jediný kabel LocoNetu, bez ohledu na počet výhybek i detektorů obsazení. K ovládání výhybek slouží na ovládacím panelu tlačítka – ta mohou ovládat jednotlivé výhybky, nebo je možné je použít pro stavění cest dvěma tlačítky způsobem „odkud-kam“.

Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají ještě další užitečné vlastnosti, které jsou naprosto unikátní. Jedná se o „pravidla“, což jsou funkce umožňující určit za jakých okolností má být možná určitá manipulace nebo co se má při přestavení výhybky vykonat. To lze využít například pro zamezení postavení cesty na obsazenou kolel.  Užitečná ke funkce spouště, umožňující například automatické přestavení protější výhybky u kolejové spojky.  Je k dispozici i možnost podmíněného zamčení výhybky. To umožňuje určitý stupeň automatizace, aniž by bylo nutné používat počítač, nutná není ani DCC centrála.

 

 

Aktuality

27.12.2017 17:34
Mnoho z vás zná kolejiště Miniatur Wunderland v Hamburku. Kamarád mne ale upozornil na nové kolejiště, které vzniklo jako splněný sen Hans Petera Porscheho. Ten se rozhodl nechat vyrobit modelové kolejiště v měřítku H0, založené na kolejivu Märklin. Je to pod Alpami. Lze tak výlet spojit třeba...
19.12.2017 08:29
Po vyřešení detekcí nastal čas na ladění točny. V minulosti jsem jí již programoval, ale změnil jsem polohu výjezdů a tak bylo třeba programovat znovu. Doplnil jsem můj postřeh do článku https://www.1ku160.cz/technika/tocny/fleischmann-tocna/. Někdy prkotina zabere spoustu času. Nyní je již točna...
19.12.2017 08:26
Přidal jsem článek o detekcích obsazení https://www.1ku160.cz/domaci-kolejiste/danovo-kolejiste/detekce-obsazeni/. Shrnuje mé zkušenosti s detektory obsazení Digitrax a Digikeijs. Nyní již na kolejišti fungují komplet detekce a je tak možné hlídat v reléovém zabezpečovacím zařízení obsazenost...
<< 20 | 21 | 22 | 23 | 24 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz