Skryté nádraží jednoduše a přehledně

U skrytého nádraží je nutné mít jednoduché a přehledné ovládání, umožňující snadné stavění výhybek, stavění cest, a zároveň poskytující informaci o aktuálním postavení výhybek, a obsazení jednotlivých kolejí. Tyto požadavky dekodéry MGP umožňují splnit, aniž by bylo nutné instalovat nepřehlednou a komplikovanou kabeláž mezi ovládacím pultem a mezi jednotlivými komponentami zařízení. A aniž by bylo nutné mít DCC centrálu, jsou k dispozici funkce obdobné jaké poskytují TCO a FBO.

K ovládání výhybek je možné použít buď výhybkové dekodéry pro motorické nebo impulsní přestavníky, nebo servodekodéry pro modelářská serva. Výhodou výhybkových dekodérů i servodekodérů MGP je, že k indikaci aktuálního postavení výhybek nepotřebují instalovat samostatné zpětné hlášení, není tedy ani potřeba mít na výhybkových přestavnících kontakty pro zpětné hlášení, ani potřeba kabeláže pro zpětné hlášení. Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají vstupy umožňující připojení tlačítek pro přímé ovládání, pokud se tyto vstupy nepoužijí pro tlačítka, lze je použít pro zpětné hlášení, což lze využít pro detekci obsazení.

Pokud se použije panelový dekodér MGP, možnosti ovládání se podstatně rozšíří. Pro veškerý přenos mezi kolejištěm a ovládacím panelem stačí jediný kabel LocoNetu, bez ohledu na počet výhybek i detektorů obsazení. K ovládání výhybek slouží na ovládacím panelu tlačítka – ta mohou ovládat jednotlivé výhybky, nebo je možné je použít pro stavění cest dvěma tlačítky způsobem „odkud-kam“.

Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají ještě další užitečné vlastnosti, které jsou naprosto unikátní. Jedná se o „pravidla“, což jsou funkce umožňující určit za jakých okolností má být možná určitá manipulace nebo co se má při přestavení výhybky vykonat. To lze využít například pro zamezení postavení cesty na obsazenou kolel.  Užitečná ke funkce spouště, umožňující například automatické přestavení protější výhybky u kolejové spojky.  Je k dispozici i možnost podmíněného zamčení výhybky. To umožňuje určitý stupeň automatizace, aniž by bylo nutné používat počítač, nutná není ani DCC centrála.

 

 

Aktuality

23.11.2017 21:13
Díky zprovoznění kolejiště nadešel čas na programování v Train Controlleru. Mám koupenou verzi TC8 Gold. Díky zkušenostem s ovládáním reléového zabezpečovacího zařízení (dále RZZ) na stanicích v Zababově jsem se rozhodl použít RZZ i doma. Verze Gold umožňuje namalovat vlastní symboly. Vlakové cesty...
03.09.2017 21:58
V srpnu 2017 se mi podařilo zprovoznit komplet kolejiště, a tak jsem pro vás zpracoval článek, který najdete zde.Fungují již segmenty Kořenov, Tanvald/Jos.Důl i spojovací trať. Všechny části jsou ovládané Traincotrollerem 8 Gold. K ovládání lokomotiv lze použít Fredy nebo aplikaci...
01.09.2017 21:57
Dnes jsme uveřejnili nový článek o bezdrátovém ovládání TrainControlleru Railroad & Co, Freiwald Software. Popisuje, jak pomocí placeného doplňku SmartHand Manager ovládat program z webového prohlížeče na tabletu, telefonu nebo notebooku zde.    
<< 21 | 22 | 23 | 24 | 25 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz