Filípkov

Výchozí úvaha

Filípkov je fiktivní stanice. Původně jsem chtěl dělat stanici Desná, ale ta je v oblouku. Pro snadnější stavbu a pozdější transporty jsem postavil stanici bez přesné předlohy. Krajinu jsme dělali společně s Ivanem Stašou, pro kterého to byl výlet do menšího měřítka, protože je vyznavačem měřítka HO.

Stanice slouží jako výhybna na jednokolejné hlavní trati. Má dvě dopravní koleje a jednu manipulační.

 

Použitá technika

Pro stavbu jsem použil komponenty Digitrax, komunikující po sběrnici LocoNet, výjimkou jsou moduly. 

Vlastní stavba

Stanice je postavena na třech segmentech. Ty jsou navzájem propojeny 25-pólovými konektory Cannon pomocí krátkých spojek z páskového vodiče. Výhodou je, že je tak možné pro účely zkoušení použí pro propojení klasické "tiskárnové" kabely a mít tak možnost si segmenty pro práci umístit vzdáleně od sebe. Zajímavé na stavbě je, že se stihla za pouhé 3 měsíce. Když jsem stanici přihlásil na zababovské setkání do Zákup 2012, panovaly v sekci obavy, zda bude stanice provozuschopná. Dostala proto místo na konci trati a byly připraveny dvě verse grafikonu, pro případ, že by stanice nefungovala. K nelíčenému úžasu všech stanice nejen fungovala, ale byla již vybavena krajinou. Velkou zásluhu na tvorbě krajiny má kamarád Ivan Staša. Jak dopadlo první použití stanice je v reportáži zde..

Po úspěšném dokončení Filípkova jsem začal plánovat stavbu dvojkolejné stanice. Filípkov jsem proto předal Danovi, který jej dále zvelebil, jak popisuje v příslušné odrážce u svých modulů.

 

Fotografie jsou převzaty z reportáží dostupných na webu Zababova. Autorům velice děkujeme.

 

Aktuality

22.01.2020 22:31
Přinášíme článek, jak využít výhod ovládání skrytého nádraží na domácích kolejištích pomocí elektroniky MGP. Tento systém sice vnikl primárně pro potřeby modulové železnice, ale s výhodou lze použít i v domácím prostředí. Více naleznete zde.
16.01.2020 20:57
Již koncem roku 2019 jsem upravil Kamenici o krátký šturc a zapustil výtažnou kolej - popsáno zde. Tím ale došlo k tomu, že kotelna, která zůstala v původní výšce, by neměla svou kolej, a na volné ploše by nemohly být vykládány vagóny, protože je kolej svážná. Rozhodl jsem se proto...
12.01.2020 21:34
Již v roce 2017 jsme se odhodlali vyrazit s moduly do německého Stöllniz na severu Německa. Tam jsme se potkali i s kolegy z Dánska. Navázali jsme s nimi komunikaci kvůli elektronice MGP. V prosinci 2019 jsme od nich dostali nabídku na účast na největším modulovém setkání...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz