Skryté nádraží jednoduše a přehledně

U skrytého nádraží je nutné mít jednoduché a přehledné ovládání, umožňující snadné stavění výhybek, stavění cest, a zároveň poskytující informaci o aktuálním postavení výhybek, a obsazení jednotlivých kolejí. Tyto požadavky dekodéry MGP umožňují splnit, aniž by bylo nutné instalovat nepřehlednou a komplikovanou kabeláž mezi ovládacím pultem a mezi jednotlivými komponentami zařízení. A aniž by bylo nutné mít DCC centrálu, jsou k dispozici funkce obdobné jaké poskytují TCO a FBO.

K ovládání výhybek je možné použít buď výhybkové dekodéry pro motorické nebo impulsní přestavníky, nebo servodekodéry pro modelářská serva. Výhodou výhybkových dekodérů i servodekodérů MGP je, že k indikaci aktuálního postavení výhybek nepotřebují instalovat samostatné zpětné hlášení, není tedy ani potřeba mít na výhybkových přestavnících kontakty pro zpětné hlášení, ani potřeba kabeláže pro zpětné hlášení. Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají vstupy umožňující připojení tlačítek pro přímé ovládání, pokud se tyto vstupy nepoužijí pro tlačítka, lze je použít pro zpětné hlášení, což lze využít pro detekci obsazení.

Pokud se použije panelový dekodér MGP, možnosti ovládání se podstatně rozšíří. Pro veškerý přenos mezi kolejištěm a ovládacím panelem stačí jediný kabel LocoNetu, bez ohledu na počet výhybek i detektorů obsazení. K ovládání výhybek slouží na ovládacím panelu tlačítka – ta mohou ovládat jednotlivé výhybky, nebo je možné je použít pro stavění cest dvěma tlačítky způsobem „odkud-kam“.

Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají ještě další užitečné vlastnosti, které jsou naprosto unikátní. Jedná se o „pravidla“, což jsou funkce umožňující určit za jakých okolností má být možná určitá manipulace nebo co se má při přestavení výhybky vykonat. To lze využít například pro zamezení postavení cesty na obsazenou kolel.  Užitečná ke funkce spouště, umožňující například automatické přestavení protější výhybky u kolejové spojky.  Je k dispozici i možnost podmíněného zamčení výhybky. To umožňuje určitý stupeň automatizace, aniž by bylo nutné používat počítač, nutná není ani DCC centrála.

 

 

Aktuality

10.04.2021 18:42
V místech, kde je v reálu v Kořenově budova bývalé celnice a později učeliště je skladiště. Samotná budova učeliště se mi na panel nevejde, tak jsem hledal hotovou budovu skladiště. Našel jsem vhodnou u Atelieru WEPE. Více o stavbě a patinaci naleznete zde.
05.04.2021 22:26
Minule jsem popsal přestavbu stavebnice Auhagen na staniční budovu Kořenov zde. Další budovou, která je na motivy staveb ve stanici Kořenov je penzion. To je ta stavba za krátkými  kolejemi u točny. Je skryta za smrky. Ani tu žádná firma nevyrábí (nečekaně :-) ). Našel jsem u AWEPE jednu...
28.03.2021 22:30
Jak jsem slíbil, doháním dluh v aktualizaci webu o postupu stavby kolejiště. První příspěvěk je o tom, jak vznikala budova nádraží na motivy Kořenova. Zvolil jsem podobnou metodu, jakou u Jizerského mostu, o které jsem psal zde. Tou je přestavba dostupného modelu vybraného výrobce. V případě...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz