Návěstní dekodér MGP

Návěstní dekodér slouží k připojení a ovládání návěstidel v součinnosti s panelovými a výhybkovými dekodéry. Jeden návěstní dekodér umožnuje připojení deseti návěstidel, je samozřejmě možné na kolejišti nebo ve stanici vyžadující větší počet návěstidel použít více návěstních dekodérů. Návěstidla se připojují po třídrátové sběrnici, každé návěstidlo je vybaveno driverem (dekodérem).

 

Používají se drivery LED 3 nebo LED 6 podle toho, kolik světel návěstidlo obsahuje.  Dekodér umožňuje individuální svítivosti jednotlivých LED, aby bylo možné sladit různou svítivost LED různých barev.

Úkolem návěstního dekodéru je zobrazení návěstních znaků.  Návěstní dekodér nastaví příslušný návěstní znak v závislosti na nastavené cesty. Je dodáván návěstní dekodér pro českou návěstní soustavu. Umožňuje i respektovat závislost na stavu následujícího návěstidla, návěstní znak tedy bude odpovídat tomu, zda je následující návěstidlo ve stavu stůj nebo volno. Návěstní znak na vjezdu séme tedy automaticky změní v případě, kdy dojde ke změně stavu návěstidla na odjezdové straně.

K dispozici jsou následující návěstní znaky:

Stůj

Volno, očekávej stůj

Volno, následuje volno

Vjezd odbočkou

Vjezd odbočkou a očekávej stůj

Odjezd odbočkou

Odjezd přímo

Průjezd odbočkou

Přivolávací návěst

Posun povolen

Posun zakázán

Předvěst – očekávej volno

Předvěst – očekávej stůj

 

Aktuality

26.01.2020 23:38
Rozhodl jsem se, vyzkoušet na modulu Kamenice ovládání velčkového areálu pomocí elektroniky MGP. Prvním krokem bylo udělat nový ovládací pult. Ten je z tenké překližky, na které je nanesen polep. Místo přepínačů, které byly na původním panelu jsou osazeny tlačítka. Půjde přehazovat jednotlivé...
22.01.2020 22:31
Přinášíme článek, jak využít výhod ovládání skrytého nádraží na domácích kolejištích pomocí elektroniky MGP. Tento systém sice vnikl primárně pro potřeby modulové železnice, ale s výhodou lze použít i v domácím prostředí. Více naleznete zde.
16.01.2020 20:57
Již koncem roku 2019 jsem upravil Kamenici o krátký šturc a zapustil výtažnou kolej - popsáno zde. Tím ale došlo k tomu, že kotelna, která zůstala v původní výšce, by neměla svou kolej, a na volné ploše by nemohly být vykládány vagóny, protože je kolej svážná. Rozhodl jsem se proto...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz