Návěstní dekodér MGP

Návěstní dekodér slouží k připojení a ovládání návěstidel v součinnosti s panelovými a výhybkovými dekodéry. Jeden návěstní dekodér umožnuje připojení deseti návěstidel, je samozřejmě možné na kolejišti nebo ve stanici vyžadující větší počet návěstidel použít více návěstních dekodérů. Návěstidla se připojují po třídrátové sběrnici, každé návěstidlo je vybaveno driverem (dekodérem).

 

Používají se drivery LED 3 nebo LED 6 podle toho, kolik světel návěstidlo obsahuje.  Dekodér umožňuje individuální svítivosti jednotlivých LED, aby bylo možné sladit různou svítivost LED různých barev.

Úkolem návěstního dekodéru je zobrazení návěstních znaků.  Návěstní dekodér nastaví příslušný návěstní znak v závislosti na nastavené cesty. Je dodáván návěstní dekodér pro českou návěstní soustavu. Umožňuje i respektovat závislost na stavu následujícího návěstidla, návěstní znak tedy bude odpovídat tomu, zda je následující návěstidlo ve stavu stůj nebo volno. Návěstní znak na vjezdu séme tedy automaticky změní v případě, kdy dojde ke změně stavu návěstidla na odjezdové straně.

K dispozici jsou následující návěstní znaky:

Stůj

Volno, očekávej stůj

Volno, následuje volno

Vjezd odbočkou

Vjezd odbočkou a očekávej stůj

Odjezd odbočkou

Odjezd přímo

Průjezd odbočkou

Přivolávací návěst

Posun povolen

Posun zakázán

Předvěst – očekávej volno

Předvěst – očekávej stůj

 

Aktuality

10.04.2021 18:42
V místech, kde je v reálu v Kořenově budova bývalé celnice a později učeliště je skladiště. Samotná budova učeliště se mi na panel nevejde, tak jsem hledal hotovou budovu skladiště. Našel jsem vhodnou u Atelieru WEPE. Více o stavbě a patinaci naleznete zde.
05.04.2021 22:26
Minule jsem popsal přestavbu stavebnice Auhagen na staniční budovu Kořenov zde. Další budovou, která je na motivy staveb ve stanici Kořenov je penzion. To je ta stavba za krátkými  kolejemi u točny. Je skryta za smrky. Ani tu žádná firma nevyrábí (nečekaně :-) ). Našel jsem u AWEPE jednu...
28.03.2021 22:30
Jak jsem slíbil, doháním dluh v aktualizaci webu o postupu stavby kolejiště. První příspěvěk je o tom, jak vznikala budova nádraží na motivy Kořenova. Zvolil jsem podobnou metodu, jakou u Jizerského mostu, o které jsem psal zde. Tou je přestavba dostupného modelu vybraného výrobce. V případě...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz