Skryté nádraží jednoduše a přehledně

U skrytého nádraží je nutné mít jednoduché a přehledné ovládání, umožňující snadné stavění výhybek, stavění cest, a zároveň poskytující informaci o aktuálním postavení výhybek, a obsazení jednotlivých kolejí. Tyto požadavky dekodéry MGP umožňují splnit, aniž by bylo nutné instalovat nepřehlednou a komplikovanou kabeláž mezi ovládacím pultem a mezi jednotlivými komponentami zařízení. A aniž by bylo nutné mít DCC centrálu, jsou k dispozici funkce obdobné jaké poskytují TCO a FBO.

K ovládání výhybek je možné použít buď výhybkové dekodéry pro motorické nebo impulsní přestavníky, nebo servodekodéry pro modelářská serva. Výhodou výhybkových dekodérů i servodekodérů MGP je, že k indikaci aktuálního postavení výhybek nepotřebují instalovat samostatné zpětné hlášení, není tedy ani potřeba mít na výhybkových přestavnících kontakty pro zpětné hlášení, ani potřeba kabeláže pro zpětné hlášení. Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají vstupy umožňující připojení tlačítek pro přímé ovládání, pokud se tyto vstupy nepoužijí pro tlačítka, lze je použít pro zpětné hlášení, což lze využít pro detekci obsazení.

Pokud se použije panelový dekodér MGP, možnosti ovládání se podstatně rozšíří. Pro veškerý přenos mezi kolejištěm a ovládacím panelem stačí jediný kabel LocoNetu, bez ohledu na počet výhybek i detektorů obsazení. K ovládání výhybek slouží na ovládacím panelu tlačítka – ta mohou ovládat jednotlivé výhybky, nebo je možné je použít pro stavění cest dvěma tlačítky způsobem „odkud-kam“.

Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají ještě další užitečné vlastnosti, které jsou naprosto unikátní. Jedná se o „pravidla“, což jsou funkce umožňující určit za jakých okolností má být možná určitá manipulace nebo co se má při přestavení výhybky vykonat. To lze využít například pro zamezení postavení cesty na obsazenou kolel.  Užitečná ke funkce spouště, umožňující například automatické přestavení protější výhybky u kolejové spojky.  Je k dispozici i možnost podmíněného zamčení výhybky. To umožňuje určitý stupeň automatizace, aniž by bylo nutné používat počítač, nutná není ani DCC centrála.

 

 

Aktuality

11.02.2018 20:06
Když jsem začal stavět kolejiště na skutečné motivy, rozhodl jsem se, že budu porovnávat získané fotografie skutečnosti a můj model. Přináším první serii porovnání. Bez krajiny to ještě není ono, ale snad to jako ochutnávka stačí. Modelů vozidel v N-ku moc není a tak né vždy odpovídá model skutečné...
21.01.2018 13:38
Jak jsem již napsal v předchozí Aktualitě, splnil si jeden ze členů rodiny Porsche sen a nechal vybudovat na jihu Německa svou "Továrnu na sny". Šťastnou náhodou jsem měl cestu kolem a tak přináším krátkou zprávu. Expozice se nachází nedaleko Salzburgu. Jde o moderní objekt vybudovaný přímo pro...
01.01.2018 19:08
Ahoj všem návštěvníkům stránek, přelom roku nás motivoval ohlédnout se nejen za rokem 2017. Tyto stránky byly spuštěny 19.6.2015. Jejich cílem je podělit se o zkušenosti s naší modelařinou. Nikomu nevnucujeme, že je to ta nejlepší cesta. Věříme, že sdílení našich zkušeností může pomoci i jiným...
<< 19 | 20 | 21 | 22 | 23 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz