Přestavba mostu

Na stavbě domácího kolejiště se dostávám ke krajině. Hlavním prvkem trati z Kořenova je Jizerský most. Přikládám fotografii mostu z dob, kdy nebyl most zakryt stromy. Za shovívavost děkuji Muzeu ozubnicové dráhy, kde jsem fotografii přefotil.

Původně jsem jej chtěl dělat z leptu. Bohužel ale nemám tolik času, abych jej nakreslil v Corel Draw a následně čekal na zhotovení leptu. Kdoví, zda bych to na první pokud dal bez chyb. Celý poces by zabral roky a synové stárnou a potřebuji rychlé řešení. Třeba most časem z leptu udělám a vyměním jej v důchodu.

Rozhodl jsem se tedy, že najdu stavebnici podobného mostu a přestavím ji na motivy Jizerského mostu. Po delším hledání jsem našel u firmy Faller most Bogenbrücke (222582).

Ten má podobnou stavbu, jako Jizerský, jen je u něj horní oblouk místo spodního. Na první pohled jsem byl spokojen. Po nákupu jsem zjistil, že vzpěry u horní a dolní konstrukce jdou v opačném směru.

Zvažoval jsem tedy, zda nechám prutovou soustavu špatně nebo celou stavebnici přestavím.

Nakonec jsem se odhodlal k rozřezání originál stavebnice a k postupnému slepení tak, aby co nejvíce vypadal jako Jizerský most. Ten je ale o dvě pole kratší než ten od Fallera. Komplikací je, že má kratší obloukové části, ale stejně jako Bogenbrücke má čtyři obdélníkové segmenty. Jak jsem již popsal, liší se směr vzpěr. U obdélníkových segmentů je výhoda, že Faller má na dvou segmentech křížové vzpěry. Stačilo tak vyříznout vždy jednu vzpěru. Aby obdélníkové segmenty měly správný směr vzpěr, musel jsem je prohodit. To znamenalo rozřezat most po dvou segmentech a prohodit vždy dva segmenty zrcadlově. Fotka zkresluje perspektivou.


Horší částí přestavby jsou obloukové segmenty, protože Faller má čtyři obloukové segmenty, ale Jizerský most má jen tři. Navíc opět jsou vzpěry opačného směru. Nejprve jsem proto vyřezal vzpěry. Následně jsem odřízl čtvrtý segment a změnil směr nosníku. Poslední, ale nejsložitější částí bylo ze zbytků vyřezaných vzpěr udělat vzpěry nové, opačného směru. Komplikované je, že jsem musel poslední dlouhou vzpěru lepit natupo ze dvou kratších vzpěr.


Aktuality

23.11.2017 21:13
Díky zprovoznění kolejiště nadešel čas na programování v Train Controlleru. Mám koupenou verzi TC8 Gold. Díky zkušenostem s ovládáním reléového zabezpečovacího zařízení (dále RZZ) na stanicích v Zababově jsem se rozhodl použít RZZ i doma. Verze Gold umožňuje namalovat vlastní symboly. Vlakové cesty...
03.09.2017 21:58
V srpnu 2017 se mi podařilo zprovoznit komplet kolejiště, a tak jsem pro vás zpracoval článek, který najdete zde.Fungují již segmenty Kořenov, Tanvald/Jos.Důl i spojovací trať. Všechny části jsou ovládané Traincotrollerem 8 Gold. K ovládání lokomotiv lze použít Fredy nebo aplikaci...
01.09.2017 21:57
Dnes jsme uveřejnili nový článek o bezdrátovém ovládání TrainControlleru Railroad & Co, Freiwald Software. Popisuje, jak pomocí placeného doplňku SmartHand Manager ovládat program z webového prohlížeče na tabletu, telefonu nebo notebooku zde.    
<< 21 | 22 | 23 | 24 | 25 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz