Výhybkový dekodér MGP

 

Výhybkový dekodér je určen pro ovládání pěti výhybek. Je možné ho použít jak pro výhybky s impulsním ovládáním, tak pro motorické výhybky, například MP1, nebo výhybky Tortoise („želvy“).  (Pro přestavníky s modelářskými servy  má MGP v  výrobním programu Servodekodér),. Výhybky je možné ovládat DCC adresami prostřednictvím LocoNetu, tedy například Multimausem připojeným k DR5000, nebo bezdrátovým ovladačem WLANmaus, smartphonem nebo tabletem.

Kromě toho je možné výhybky ovládat přímo tlačítky nebo páčkovými přepínači, připojenými k pěti svorkám na dekodéru.

 

Stiskem tlačítka nebo přepnutím přepínače se výhybka přestaví do opačné polohy. V součinnosti s panelovým dekodérem MGP poskytuje výhybkový dekodér informaci o aktuální poloze výhybky. Tato informace se na panelovém dekodéru objeví i v případě, kdy k přestavení dojde přímo připojenými tlačítky.

Dekodér také umožňuje stavění cest těmito přímo připojenými tlačítky, v tom případě může každé z pěti tlačítek stavět jednu cestu. K naprogramování je nutné použít aplikaci LocoNet decoder programmer  stažitelnou z internetu na mobil nebo tablet  (pouze Android) prostřednictvím BlueTooth (k tomu je nutné použít BlueTooth modul MGP).

Dekodér umožňuje nastavit závislosti mezi výhybkami, přestavení jedné může způsobit přestavení jiné – příkladem je kolejová spojka.

Je možné zamykání výhybek, například je-li zájem o umožnění obsluhy pomocí fyzického klíče.

Je možné používat naprogramovaná pravidla, umožňující využít k ovládání výhybek závislost na detekci obsazení, stavu návěstidel, postavení ostatních výhybek. U každého pravidla je možné nastavit šest podmínek, je tedy možné přestavení výhybky podmínit splněním určitých podmínek.

Pomocí těchto pravidel může jeden dekodér plně ovládat například automatickou vratnou smyčku nebo přejezd se závorami.

 

Aktuality

22.01.2020 22:31
Přinášíme článek, jak využít výhod ovládání skrytého nádraží na domácích kolejištích pomocí elektroniky MGP. Tento systém sice vnikl primárně pro potřeby modulové železnice, ale s výhodou lze použít i v domácím prostředí. Více naleznete zde.
16.01.2020 20:57
Již koncem roku 2019 jsem upravil Kamenici o krátký šturc a zapustil výtažnou kolej - popsáno zde. Tím ale došlo k tomu, že kotelna, která zůstala v původní výšce, by neměla svou kolej, a na volné ploše by nemohly být vykládány vagóny, protože je kolej svážná. Rozhodl jsem se proto...
12.01.2020 21:34
Již v roce 2017 jsme se odhodlali vyrazit s moduly do německého Stöllniz na severu Německa. Tam jsme se potkali i s kolegy z Dánska. Navázali jsme s nimi komunikaci kvůli elektronice MGP. V prosinci 2019 jsme od nich dostali nabídku na účast na největším modulovém setkání...
<< 8 | 9 | 10 | 11 | 12 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz