Výhybkový dekodér MGP

 

Výhybkový dekodér je určen pro ovládání pěti výhybek. Je možné ho použít jak pro výhybky s impulsním ovládáním, tak pro motorické výhybky, například MP1, nebo výhybky Tortoise („želvy“).  (Pro přestavníky s modelářskými servy  má MGP v  výrobním programu Servodekodér),. Výhybky je možné ovládat DCC adresami prostřednictvím LocoNetu, tedy například Multimausem připojeným k DR5000, nebo bezdrátovým ovladačem WLANmaus, smartphonem nebo tabletem.

Kromě toho je možné výhybky ovládat přímo tlačítky nebo páčkovými přepínači, připojenými k pěti svorkám na dekodéru.

 

Stiskem tlačítka nebo přepnutím přepínače se výhybka přestaví do opačné polohy. V součinnosti s panelovým dekodérem MGP poskytuje výhybkový dekodér informaci o aktuální poloze výhybky. Tato informace se na panelovém dekodéru objeví i v případě, kdy k přestavení dojde přímo připojenými tlačítky.

Dekodér také umožňuje stavění cest těmito přímo připojenými tlačítky, v tom případě může každé z pěti tlačítek stavět jednu cestu. K naprogramování je nutné použít aplikaci LocoNet decoder programmer  stažitelnou z internetu na mobil nebo tablet  (pouze Android) prostřednictvím BlueTooth (k tomu je nutné použít BlueTooth modul MGP).

Dekodér umožňuje nastavit závislosti mezi výhybkami, přestavení jedné může způsobit přestavení jiné – příkladem je kolejová spojka.

Je možné zamykání výhybek, například je-li zájem o umožnění obsluhy pomocí fyzického klíče.

Je možné používat naprogramovaná pravidla, umožňující využít k ovládání výhybek závislost na detekci obsazení, stavu návěstidel, postavení ostatních výhybek. U každého pravidla je možné nastavit šest podmínek, je tedy možné přestavení výhybky podmínit splněním určitých podmínek.

Pomocí těchto pravidel může jeden dekodér plně ovládat například automatickou vratnou smyčku nebo přejezd se závorami.

 

Aktuality

05.04.2021 22:26
Minule jsem popsal přestavbu stavebnice Auhagen na staniční budovu Kořenov zde. Další budovou, která je na motivy staveb ve stanici Kořenov je penzion. To je ta stavba za krátkými  kolejemi u točny. Je skryta za smrky. Ani tu žádná firma nevyrábí (nečekaně :-) ). Našel jsem u AWEPE jednu...
28.03.2021 22:30
Jak jsem slíbil, doháním dluh v aktualizaci webu o postupu stavby kolejiště. První příspěvěk je o tom, jak vznikala budova nádraží na motivy Kořenova. Zvolil jsem podobnou metodu, jakou u Jizerského mostu, o které jsem psal zde. Tou je přestavba dostupného modelu vybraného výrobce. V případě...
15.03.2021 23:20
Všem se moc omlouvám, ale poslední rok jsem zanedbal aktualizaci webu. Již od první vlny COVIDu jsem začal víkendy věnovat modelařině, ale na aktualizaci webu už nebyl morál. Tak nyní začnu v rychlém sledu uveřejňovat pokroky jak na ovládacích panelech modulů, které jsem začal dělat na jaře 2020,...
<< 6 | 7 | 8 | 9 | 10 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz