Výhybkový dekodér MGP

 

Výhybkový dekodér je určen pro ovládání pěti výhybek. Je možné ho použít jak pro výhybky s impulsním ovládáním, tak pro motorické výhybky, například MP1, nebo výhybky Tortoise („želvy“).  (Pro přestavníky s modelářskými servy  má MGP v  výrobním programu Servodekodér),. Výhybky je možné ovládat DCC adresami prostřednictvím LocoNetu, tedy například Multimausem připojeným k DR5000, nebo bezdrátovým ovladačem WLANmaus, smartphonem nebo tabletem.

Kromě toho je možné výhybky ovládat přímo tlačítky nebo páčkovými přepínači, připojenými k pěti svorkám na dekodéru.

 

Stiskem tlačítka nebo přepnutím přepínače se výhybka přestaví do opačné polohy. V součinnosti s panelovým dekodérem MGP poskytuje výhybkový dekodér informaci o aktuální poloze výhybky. Tato informace se na panelovém dekodéru objeví i v případě, kdy k přestavení dojde přímo připojenými tlačítky.

Dekodér také umožňuje stavění cest těmito přímo připojenými tlačítky, v tom případě může každé z pěti tlačítek stavět jednu cestu. K naprogramování je nutné použít aplikaci LocoNet decoder programmer  stažitelnou z internetu na mobil nebo tablet  (pouze Android) prostřednictvím BlueTooth (k tomu je nutné použít BlueTooth modul MGP).

Dekodér umožňuje nastavit závislosti mezi výhybkami, přestavení jedné může způsobit přestavení jiné – příkladem je kolejová spojka.

Je možné zamykání výhybek, například je-li zájem o umožnění obsluhy pomocí fyzického klíče.

Je možné používat naprogramovaná pravidla, umožňující využít k ovládání výhybek závislost na detekci obsazení, stavu návěstidel, postavení ostatních výhybek. U každého pravidla je možné nastavit šest podmínek, je tedy možné přestavení výhybky podmínit splněním určitých podmínek.

Pomocí těchto pravidel může jeden dekodér plně ovládat například automatickou vratnou smyčku nebo přejezd se závorami.

 

Aktuality

15.05.2021 13:04
Po sérii článků o jednotlivých stavbách a částech přináším přehledový článek o finalizaci prvního segmentu. Mám radost, že po letech, kdy jsem pracoval na stavbě  kostry, kolejí a elektroniky došlo i na krajinu. Netajím se tím, že krajinařina není moje silná stránka, ale mám úžasnou ženu,...
16.04.2021 19:32
Na segmentu Kořenov jsem chtěl mít řeku, aby byla logicky řešena krajina. Potřeboval jsem mít most na motivy toho Jizerského. Proto jsem fiktivní řeku vedl tak, aby tekla pod Jizerský most. Potřeboval jsem ale rychle klesat, tak jsem přidal i vodopádek.  Na výsledek se podívejte zde.
10.04.2021 18:42
V místech, kde je v reálu v Kořenově budova bývalé celnice a později učeliště je skladiště. Samotná budova učeliště se mi na panel nevejde, tak jsem hledal hotovou budovu skladiště. Našel jsem vhodnou u Atelieru WEPE. Více o stavbě a patinaci naleznete zde.
<< 5 | 6 | 7 | 8 | 9 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz