Skryté nádraží jednoduše a přehledně

U skrytého nádraží je nutné mít jednoduché a přehledné ovládání, umožňující snadné stavění výhybek, stavění cest, a zároveň poskytující informaci o aktuálním postavení výhybek, a obsazení jednotlivých kolejí. Tyto požadavky dekodéry MGP umožňují splnit, aniž by bylo nutné instalovat nepřehlednou a komplikovanou kabeláž mezi ovládacím pultem a mezi jednotlivými komponentami zařízení. A aniž by bylo nutné mít DCC centrálu, jsou k dispozici funkce obdobné jaké poskytují TCO a FBO.

K ovládání výhybek je možné použít buď výhybkové dekodéry pro motorické nebo impulsní přestavníky, nebo servodekodéry pro modelářská serva. Výhodou výhybkových dekodérů i servodekodérů MGP je, že k indikaci aktuálního postavení výhybek nepotřebují instalovat samostatné zpětné hlášení, není tedy ani potřeba mít na výhybkových přestavnících kontakty pro zpětné hlášení, ani potřeba kabeláže pro zpětné hlášení. Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají vstupy umožňující připojení tlačítek pro přímé ovládání, pokud se tyto vstupy nepoužijí pro tlačítka, lze je použít pro zpětné hlášení, což lze využít pro detekci obsazení.

Pokud se použije panelový dekodér MGP, možnosti ovládání se podstatně rozšíří. Pro veškerý přenos mezi kolejištěm a ovládacím panelem stačí jediný kabel LocoNetu, bez ohledu na počet výhybek i detektorů obsazení. K ovládání výhybek slouží na ovládacím panelu tlačítka – ta mohou ovládat jednotlivé výhybky, nebo je možné je použít pro stavění cest dvěma tlačítky způsobem „odkud-kam“.

Výhybkové dekodéry i servodekodéry mají ještě další užitečné vlastnosti, které jsou naprosto unikátní. Jedná se o „pravidla“, což jsou funkce umožňující určit za jakých okolností má být možná určitá manipulace nebo co se má při přestavení výhybky vykonat. To lze využít například pro zamezení postavení cesty na obsazenou kolel.  Užitečná ke funkce spouště, umožňující například automatické přestavení protější výhybky u kolejové spojky.  Je k dispozici i možnost podmíněného zamčení výhybky. To umožňuje určitý stupeň automatizace, aniž by bylo nutné používat počítač, nutná není ani DCC centrála.

 

 

Aktuality

04.08.2019 10:47
Setkání v Roudnici mne motivovalo najít si čas na modelařinu. Je to možné i díky dovoleným u mých zákazníků a tím, že jsou děti na táboře nebo u babičky.  Začal jsem nejdříve opravami chyb na hotových modulech, které jsem na setkání zjistil. Jednalo se především o špatně položené koleje...
22.07.2019 21:28
Stavbu vlečkového areálu Kamenice jsem zahájil již dávno - posáno zde. Nejprve jako malý modul, později jako velký modulární celek. Postupem času jsem se rozhodl, že to bude areál dvou skláren. Na posledním setkání v Roudnici posloužila Kamenice jako rozšíření stanice Filípkov. Tam jsem prodloužil...
21.07.2019 22:56
Po půlroční pauze v modelaření způsobené pracovním vytížením se pomalu zase vracím k modelařině. Zveřejním proto postupně články jak své, tak od Honzy. První je ale od Karla Brejši. Tak jako loni na podzim, sešla se parta kamarádů v suterénu roudnické školy, aby využili tento netradiční prostor pro...
<< 13 | 14 | 15 | 16 | 17 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz