Budujeme ovládání komponentami MGP

Budujeme ovládání komponentami MGP

 

Stanici nebo kolejiště lze s využitím komponent MGP stavět v několika úrovních.

 

První úroveň

 

Ovládají se pouze výhybky přímo tlačítky, připojenými ke svorkám na výhybkovém dekodéru. Ten je učen pro pět výhybek. Mohou to být výhybky s motorickými nebo impulsně ovládanými přestavníky. Motorické přestavníky mohou být jak MP1, tak „želvy“. Alternativně lze použít servodekodér a používat k přestavování výhybek serva.

Místo ovládání jednotlivých výhybek je možné naprogramovat pět cest, každé tlačítko volí jednu cestu, složenou až z pěti výhybek. Není zapotřebí žádná další elektronika a není zapotřebí centrála, stačí pouze zdroj 12 V v případě výhybkového dekodéru a 5 V v případě servodekodéru. Na desce servodekodéru je konektor mikro USB a lze tak napájení použít nabíječku k mobilu.

 

Druhá úroveň

 

K výhybkovému dekodéru se kablíkem LocoNetu připojí panelový dekodér. Ten umožňuje připojení až 16 tlačítek a nastavení 12 cest s možností 24 dvoutlačítkových kombinací pro volbu způsobem „odkud – kam“ (totéž tlačítko může být použité ve více kombinacích). Dále je možné připojit až 64 LED  pro indikaci postavení výhybek a obsazení kolejí. Předpokládá to programování, které není nijak složité. Realizuje se z mobilu nebo tabletu přes BlueTooth pomocí aplikace, která je v češtině.  Není zapotřebí připojení k centrále.  K výhybkovému dekodéru nebo servodekodéru je možné připojit detektory obsazení, každý pro pět úseků. Na výhybkovém dekodéru je 16 vstupů zpětného hlášení, je tedy možné detekovat celkem 15 úseků. V tomto případě  zařízení plně nahradí funkci TCO a FBO a ještě přidá něco navíc. Pro propojení s ovládacím panelem je zapotřebí jediný UTP kablík LocoNetu. Zprávy  si LocoNetu generují jednotlivé komponenty, bez centrály. Ovládacích panelů může být několik a mohou být zamykatelné.

 

Třetí úroveň

 

Doplní se návěstní dekodér a je možné realizovat úplnou rychlostní návěstní soustavu ČSD, s možností blokování vjezdu na obsazenou kolej. Jeden návěstní dekodér slouží pro deset návěstidel.

V tomto případě  je už programování obtížnější, je totiž potřeba nastavit vzájemné závislosti, tedy závislost na postavení výhybek v cestě, detekci obsazení a závislost vjezdového návěstidla na stavu odjezdového. Je to taková programovací „vyšší dívčí“.

Ani zde není zapotřebí připojení k centrále.

 

Počet výhybek ani návěstidel není omezen, je možné používat několik výhybkových dekodérů i servodekodérů, více panelových dekodérů i více návěstních dekodérů.

 

Aktuality

05.04.2021 22:26
Minule jsem popsal přestavbu stavebnice Auhagen na staniční budovu Kořenov zde. Další budovou, která je na motivy staveb ve stanici Kořenov je penzion. To je ta stavba za krátkými  kolejemi u točny. Je skryta za smrky. Ani tu žádná firma nevyrábí (nečekaně :-) ). Našel jsem u AWEPE jednu...
28.03.2021 22:30
Jak jsem slíbil, doháním dluh v aktualizaci webu o postupu stavby kolejiště. První příspěvěk je o tom, jak vznikala budova nádraží na motivy Kořenova. Zvolil jsem podobnou metodu, jakou u Jizerského mostu, o které jsem psal zde. Tou je přestavba dostupného modelu vybraného výrobce. V případě...
15.03.2021 23:20
Všem se moc omlouvám, ale poslední rok jsem zanedbal aktualizaci webu. Již od první vlny COVIDu jsem začal víkendy věnovat modelařině, ale na aktualizaci webu už nebyl morál. Tak nyní začnu v rychlém sledu uveřejňovat pokroky jak na ovládacích panelech modulů, které jsem začal dělat na jaře 2020,...
<< 6 | 7 | 8 | 9 | 10 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz