Červencová reinkarnace moduláře/modeláře

04.08.2019 10:47

Setkání v Roudnici mne motivovalo najít si čas na modelařinu. Je to možné i díky dovoleným u mých zákazníků a tím, že jsou děti na táboře nebo u babičky. 

Začal jsem nejdříve opravami chyb na hotových modulech, které jsem na setkání zjistil. Jednalo se především o špatně položené koleje na čelech modulů, kdy bylo čelo vyšší než podkladový korek. Docházelo tak k rozpojování souprav, a to především pokud měly oba sousední moduly stejnou chybu. To bylo na posledním setkání spojení Kameničky a modulu s opuštěnou přečerpávací stanicí. 

 

Bylo třeba oscilační pilou odříznout kolej a snížit čelo modulu.

Dále jsem nalepil na další moduly pouzdra na kolíky pro rychlejší stavbu layoutu.

 

Největší změnou na modulech je ale snížení koleje na Kamenici. Jedna z kolejí totiž vede až ke kraji modulu a tak by při vykolejení nebo otřesu modulu mohlo dojít k pádu vozidel na zem z výšky 130cm. Rozhodl jsem se proto tuto kolej zapustit níže. 

Ve skutečnosti by se jednalo o terénní rozdíl mezi budovami skláren. Na opačné straně tratě zhruba v místě zelené tužky bude nově malá vodní elektrárna s náhonem.

Na motivy sklářské vlečky v Kamenické Šenově, popsané v publikaci SAXO, jsem ještě přidal na Kamenici krátkou kolej, kde bude nákladní rampa – ta zároveň zajistí, že nespadne vozidlo ani tady z modulu. Modul dostane větší rozmanitost a bude to zajímavější. 

Jak jsem popsal, vznikla při spojení Kamenice a Filípkova potřeba mít modul s pravou kolejovou spojkou. Dal jsem se tedy do stavby 40 cm dvojkolejného modulu. Syn Ondra vyjádřil přání si postavit také modul, a tak se mnou postavil druhý modul 40 cm, tentokrát jednokolejný.

Poslední novinkou je již dlouho plánovaný podlézací modul. Ten potřebujeme pro starší kolegy, aby šlo snadněji podléz moduliště a nebo pokud budeme potřebovat projít s layoutem skrz dveře. Koncepcí vychází z modulů, které jsem viděl u kolegů z TT.

 

Aktuality

22.01.2020 22:31
Přinášíme článek, jak využít výhod ovládání skrytého nádraží na domácích kolejištích pomocí elektroniky MGP. Tento systém sice vnikl primárně pro potřeby modulové železnice, ale s výhodou lze použít i v domácím prostředí. Více naleznete zde.
16.01.2020 20:57
Již koncem roku 2019 jsem upravil Kamenici o krátký šturc a zapustil výtažnou kolej - popsáno zde. Tím ale došlo k tomu, že kotelna, která zůstala v původní výšce, by neměla svou kolej, a na volné ploše by nemohly být vykládány vagóny, protože je kolej svážná. Rozhodl jsem se proto...
12.01.2020 21:34
Již v roce 2017 jsme se odhodlali vyrazit s moduly do německého Stöllniz na severu Německa. Tam jsme se potkali i s kolegy z Dánska. Navázali jsme s nimi komunikaci kvůli elektronice MGP. V prosinci 2019 jsme od nich dostali nabídku na účast na největším modulovém setkání...
<< 8 | 9 | 10 | 11 | 12 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz