Červencová reinkarnace moduláře/modeláře

04.08.2019 10:47

Setkání v Roudnici mne motivovalo najít si čas na modelařinu. Je to možné i díky dovoleným u mých zákazníků a tím, že jsou děti na táboře nebo u babičky. 

Začal jsem nejdříve opravami chyb na hotových modulech, které jsem na setkání zjistil. Jednalo se především o špatně položené koleje na čelech modulů, kdy bylo čelo vyšší než podkladový korek. Docházelo tak k rozpojování souprav, a to především pokud měly oba sousední moduly stejnou chybu. To bylo na posledním setkání spojení Kameničky a modulu s opuštěnou přečerpávací stanicí. 

 

Bylo třeba oscilační pilou odříznout kolej a snížit čelo modulu.

Dále jsem nalepil na další moduly pouzdra na kolíky pro rychlejší stavbu layoutu.

 

Největší změnou na modulech je ale snížení koleje na Kamenici. Jedna z kolejí totiž vede až ke kraji modulu a tak by při vykolejení nebo otřesu modulu mohlo dojít k pádu vozidel na zem z výšky 130cm. Rozhodl jsem se proto tuto kolej zapustit níže. 

Ve skutečnosti by se jednalo o terénní rozdíl mezi budovami skláren. Na opačné straně tratě zhruba v místě zelené tužky bude nově malá vodní elektrárna s náhonem.

Na motivy sklářské vlečky v Kamenické Šenově, popsané v publikaci SAXO, jsem ještě přidal na Kamenici krátkou kolej, kde bude nákladní rampa – ta zároveň zajistí, že nespadne vozidlo ani tady z modulu. Modul dostane větší rozmanitost a bude to zajímavější. 

Jak jsem popsal, vznikla při spojení Kamenice a Filípkova potřeba mít modul s pravou kolejovou spojkou. Dal jsem se tedy do stavby 40 cm dvojkolejného modulu. Syn Ondra vyjádřil přání si postavit také modul, a tak se mnou postavil druhý modul 40 cm, tentokrát jednokolejný.

Poslední novinkou je již dlouho plánovaný podlézací modul. Ten potřebujeme pro starší kolegy, aby šlo snadněji podléz moduliště a nebo pokud budeme potřebovat projít s layoutem skrz dveře. Koncepcí vychází z modulů, které jsem viděl u kolegů z TT.

 

Aktuality

15.05.2021 13:04
Po sérii článků o jednotlivých stavbách a částech přináším přehledový článek o finalizaci prvního segmentu. Mám radost, že po letech, kdy jsem pracoval na stavbě  kostry, kolejí a elektroniky došlo i na krajinu. Netajím se tím, že krajinařina není moje silná stránka, ale mám úžasnou ženu,...
16.04.2021 19:32
Na segmentu Kořenov jsem chtěl mít řeku, aby byla logicky řešena krajina. Potřeboval jsem mít most na motivy toho Jizerského. Proto jsem fiktivní řeku vedl tak, aby tekla pod Jizerský most. Potřeboval jsem ale rychle klesat, tak jsem přidal i vodopádek.  Na výsledek se podívejte zde.
10.04.2021 18:42
V místech, kde je v reálu v Kořenově budova bývalé celnice a později učeliště je skladiště. Samotná budova učeliště se mi na panel nevejde, tak jsem hledal hotovou budovu skladiště. Našel jsem vhodnou u Atelieru WEPE. Více o stavbě a patinaci naleznete zde.
<< 5 | 6 | 7 | 8 | 9 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz