Karlovo kolejiště

 

Karel Brejša je dlouhá léta školníkem na základní škole. Kolejiště tak vlastně není domácí, jak název rubriky může napovídat. Je to totiž školní kolejiště. O dalších školních rojektech v N-ku nevím, a tak ponechám Karlovo kolejiště tady.

Kolejiště vzniklo jako společný projekt Karla a mnoha mladých modelářů z jeho školního kroužku. Karel má zásadu, že kroužek je zadarmo. Přispívá na něj škola a město. Díky tomu může Karel děti, které modelářství nebaví z kroužku vyloučit. To by u placeného kroužku nešlo. Může se to zdát jako nepopulární, ale je to krokem, který vede ke kvalitě a dobré náladě.

Kolejiště je v podkrovních prostorech staleté školy. Nevýhodou je, že je už dnes tak velké, že nelze z prostor odvézt. Karel půjde brzo do důchodu, snad najde kolejiště někoho, kdo si jej vezme do péče.

 

Kolejiště má uprostřed hlavní nádraží.

 

Z opačné strany nádraží vede trať okolo velkého jezera.

 

Jezero je svou velikostí unikátní.

 

Trať pokračuje pod nádražím, kde se opět obrací trať formou smyčky.

V centrální části kolejiště je městká čás s činžovními domy.

 

Z hlavního nádraží vede jednokolejná trať stoupající pod hradem, v zářezu je pak dvojkolejka.

 

 

Vyšplhá do horního malého nádraží.

 

Tady původně trať končila. Karel se ale rozhodl využít modulovou stanici Staré Splavy. Vznikla tak nová trať do vedlejší místnosti.

 

 

Na ní je krásný motiv kasáren z období normalizace. Jsou na ní budovatelská hesla.

 

Trať postupně klesá do koncové stanice Staré Splavy. Byla to původně skrytá stanice s mechanicky ovládanou točnou. Karel ale udělal krajinu a točnu digitalizoval pomocí elektroniky MGP.

 

Více o kasárnách v článku na Honzíkových vláčcích zde.

 

Velmi originální je posuvná vitrína do které lze zajet přímo z kolejiště.

 

Pěkný je motiv zahradnictví

 

Nejhezčí je pláž u jezera

 

Karel má rád dieslovou trakci a fotky z kolejiště jsou krásné.

 

 

 

 

Ještě jednou jezero

 

Vlečkový areál v hodním nádraží

 

 

Z historie kolejiště je na stejných stránkách článek zde a zde a zde..

 

 

 

 

 

 

 

Aktuality

23.11.2017 21:13
Díky zprovoznění kolejiště nadešel čas na programování v Train Controlleru. Mám koupenou verzi TC8 Gold. Díky zkušenostem s ovládáním reléového zabezpečovacího zařízení (dále RZZ) na stanicích v Zababově jsem se rozhodl použít RZZ i doma. Verze Gold umožňuje namalovat vlastní symboly. Vlakové cesty...
03.09.2017 21:58
V srpnu 2017 se mi podařilo zprovoznit komplet kolejiště, a tak jsem pro vás zpracoval článek, který najdete zde.Fungují již segmenty Kořenov, Tanvald/Jos.Důl i spojovací trať. Všechny části jsou ovládané Traincotrollerem 8 Gold. K ovládání lokomotiv lze použít Fredy nebo aplikaci...
01.09.2017 21:57
Dnes jsme uveřejnili nový článek o bezdrátovém ovládání TrainControlleru Railroad & Co, Freiwald Software. Popisuje, jak pomocí placeného doplňku SmartHand Manager ovládat program z webového prohlížeče na tabletu, telefonu nebo notebooku zde.    
<< 21 | 22 | 23 | 24 | 25 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz