Staniční budova Kořenov

Staniční budova Kořenov je po mnoha rekonstrukcích a úpravách velmi specifická. Bohužel jsem tak nenašel příliš budov, které by šlo použít na přestavbu. Mám sice z archivu komplet plány původní budovy, ale kreslit jí od základu by bylo na měsíce a následné hledání, kro mi to vypálí by bylo na další měsíce.
 
Občas chodím do Mánesovy ulice v Praze 2 ke "Králi železnic". Mají tam dole v rohu pod schody vrakoviště slepených budov z kolejišť. Našel jsem tam slepenou budovu nádraží Radeburg od firmy Auhagen. Ta je sice jen polovinou budovy na motivy Kořenova, ale to jsem vyhodnotil jako řešitelné.
Rozhodl jsem se koupit druhou stavebnici nádraží Radeburg. Tu jsem před lepením rozřezal tak, abych vytvořil zrcadlové křídlo k již existující půlce.
 
Když už jsem toho tolik změnil, rozhodl jsem se přiblížit i členění dveří skutečné staniční budově. To samozřejmě jede dokonale, ale dělal jsem maximum.
Ze strany od kolejí jsem přidal i další římsy, aby byla podoba budovy větší. Třeba někdy v důchodu budovu přeci jen nakreslím v Corelu a vypálím. Rád bych si časem koupil laserovou řezačku. Z Číny nevyjde tak draho, jako v minulosti.
Tady je vidět ještě nezakitované spoje. Na zaplnění jsem použil tmel Tamiya Putty Basic Type. Vidět je to níže.
Když byla budova téměř hotova, štvalo mně, že boční krídla nemají skosenou střechu tak, jako ve skutečnosti. Tak jsem mikrobruskou odřízl klím střech a ze zbytku stavebnice chybějící klín přidal. Odstranil jsem také světlíky z Radeburgu. Nejprve jsem zkusil použít papír, ale nakonec se osvědčil tmel Tamiya Putty Basic Type.
 
Střechu jsem natřel temperovými barvami - smícháním bílé, světle zelené a žluté. Barva je trochu moc světlá, ale časem se zapráší a bude reálnější. Na skladišti se povedla lépe.
 
Posledním krokem bylo napatinování fasády i střechy pomocí prášků firmy Tamia Weathering Master ITEM87080. Ten jsem si hodně oblíbil. Na patinu je super. 
A tady je výsledek

Aktuality

22.01.2020 22:31
Přinášíme článek, jak využít výhod ovládání skrytého nádraží na domácích kolejištích pomocí elektroniky MGP. Tento systém sice vnikl primárně pro potřeby modulové železnice, ale s výhodou lze použít i v domácím prostředí. Více naleznete zde.
16.01.2020 20:57
Již koncem roku 2019 jsem upravil Kamenici o krátký šturc a zapustil výtažnou kolej - popsáno zde. Tím ale došlo k tomu, že kotelna, která zůstala v původní výšce, by neměla svou kolej, a na volné ploše by nemohly být vykládány vagóny, protože je kolej svážná. Rozhodl jsem se proto...
12.01.2020 21:34
Již v roce 2017 jsme se odhodlali vyrazit s moduly do německého Stöllniz na severu Německa. Tam jsme se potkali i s kolegy z Dánska. Navázali jsme s nimi komunikaci kvůli elektronice MGP. V prosinci 2019 jsme od nich dostali nabídku na účast na největším modulovém setkání...
<< 8 | 9 | 10 | 11 | 12 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz