Spuštění provozu 2017

V srpnu 2017 se mi podařilo zprovoznit již všechny tři části kolejiště (segment Kořenov, segment Tanvald/J.Důl a segment spojovací trati). Oproti původnímu plánu s provozem na Roco Z21 jsem se rozhodl použít centrálu Digikeijs DR5000. Výhodou DR5000 oproti Z21 je přítomnost plnohodnotného Loconetu (vč. RailSyncu). Není tak třeba používat přípravek RSCLD dle specifikace FREMO. Ve verzi 1.4.1 má již centrála DR5000 češtinu a podporu formátu Z21. Centrála je umístněna v peřiňáku (je rozdělen na dvě části).
 
 
Každý segment kolejiště jsem navíc doplnil o booster DR5033. Důvodem je úbytek napětí na rozvodech a na kolejích. Centrála tak vyhodnocovala zkraty poměrně pomalu. S boostery je reakce okamžitá. 

 

 

Ke všem segmentům je doveden jak Loconet, tak samostaný rozvod XpressNet pro Roco Multimaus. Na každém segmentu je pro připojení panel Digitrax UP5, který má dvě zásuvky s Loconetem. Do budoucna přidám ještě na každém segmentu druhý UP5. Přítomnost napájení v kolejích indikuje UP5 LED diodou. Z Multimausu lze jak ovládat výhybky, tak lokomotivy. Lokomotivy lze také ovládat pomocí Fredů dle standardu Fremo. Testuji i ovládání vlaků bezdrátově z telefonu aplikací DigiTrains pro Android.

 

 
Celé kolejiště je řízeno pomocí programu Freiwald Software Railroad & Co TrainController 8 Gold. Stanici Kořenov je možné ovládat přímo z notebooku vedle stanice a pro ovládání stanic Tanvald a Josefův Důl. Notebook je připojen k Loconetu pomocí Digitrax PR3. Centrála je u stanice Tanvald a tak je s notebookem propojena pomocí své vlastní Wi-Fi. Točna Fleischmann 9152 ve stanici Kořenov je také ovládána TrainControllerem pomocí dekodéru LDT TT-DEC. Do budoucna umožňuje automatizovaný provoz točny. Více o točně zde: https://www.1ku160.cz/technika/tocny/fleischmann-tocna/

 

 

Pro Tanvald a Josefův Důl budu používat Android tablet s nadstavbou TrainControlleru - SmartHand Manager.

 

K rozvětvení Loconetu a XpressNetu používám rozbočovač Digikeijs DR5099. Pro usnadnění obsluhy se spouští celé kolejiště stiskem jednoho vypínače přes relé. Nemusí tak vést prodlužovací kabely 230V po místnosti, ale tenký vodič vede pod podlahovou lištou. U centrály je napojena i krátká programovací kolej, která slouží k programování hnacích vozidel. Programování na této koleji je řízeno z notebooku vzdáleně přes wifi. DR5000 umožňuje i programování adres Fredů, takže lze snadno měnit, která vozidla Fred ovládá. V celém kolejišti jsou celkem smyčkové moduly Digitrax AR1, které umožňují, aby koleje ve stanici mohly tvořit smyčku.

 

 
 
Detekce obsazení zajištují, tak jak bylo plánováno, dekodéry Digitrax BDL168 a přehazování výhybek realizují dekodéry Digitrax DS64. Na spojovací trati již mám připravené dekodéry ND4 pro návěstidla.

 

Možná jste si všimli, že již za postelemi není pruhovaná námořnická tapeta. Pokoj už je věnován železnici :-).

 

Aktuality

22.01.2020 22:31
Přinášíme článek, jak využít výhod ovládání skrytého nádraží na domácích kolejištích pomocí elektroniky MGP. Tento systém sice vnikl primárně pro potřeby modulové železnice, ale s výhodou lze použít i v domácím prostředí. Více naleznete zde.
16.01.2020 20:57
Již koncem roku 2019 jsem upravil Kamenici o krátký šturc a zapustil výtažnou kolej - popsáno zde. Tím ale došlo k tomu, že kotelna, která zůstala v původní výšce, by neměla svou kolej, a na volné ploše by nemohly být vykládány vagóny, protože je kolej svážná. Rozhodl jsem se proto...
12.01.2020 21:34
Již v roce 2017 jsme se odhodlali vyrazit s moduly do německého Stöllniz na severu Německa. Tam jsme se potkali i s kolegy z Dánska. Navázali jsme s nimi komunikaci kvůli elektronice MGP. V prosinci 2019 jsme od nich dostali nabídku na účast na největším modulovém setkání...
<< 8 | 9 | 10 | 11 | 12 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz