Arriva

Zaujal mne další dopravce na českých kolejích, bohužel to zatím vypadá, že to s prosazením na českých kolejích nebude mít jednoduché. Jeden vlak byl schválen do provozu v ČR, dostal číslo 845. Jezdil po krátkou dobu na trati Praha - Kralupy, k vidění byl v zimě, kdy pro námrazu na trolejích nemohly jezdit elektrické lokomotivy a soupravy a na kolejích pak jezdilo vše, co mělo kola a nepotřebovalo vrchní vedení. Do modelu jsem se ale pustil - jde totiž o  německý vlak BR628. Jeho model jsem už měl od dřívějška a tak následoval obvyklý postup (tedy pomoc Petra Macháče a Honzy Rosenauera). Model je to rozhodně zajímavý.

Arriva měla v plánu uvést na české tratě také další jednotku, pocházející z BR 610, nazývané "německé Pendolino". tato jednotka má totiž obdobně jako italské Pendolino které známe v ČR naklápěcí podvozky a může díky tomu projíždět oblouky rychleji než běžná vozidla. Arriva měla tuto soupravu zapůjčenou a měla ji i ve firemním designu. Do stavby modelu jsem se ovšem pustil dříve než jsem se dověděl, že se Arrivě nepodařilo v ČR prosadit - nicméně model je to hezký a stejně jako v reálu má naklápěcí podvozky.

Aktuality

15.12.2019 15:49
Po měsíci od setkání jsem se konečně dostal ke zveřejnění článku ze setkání, kde jsem původně měl být jen na návštěvě. Nakonec až na pátek jsem byl na celém setkání. Divišovská sokolovna se velice osvědčila! Celý článek najdete zde.
31.10.2019 22:47
Specialitou známou především z kolejišť pro veřejnost je simulace změny denní doby tj. osvětlení. Firma Digikejs vyrábí dekodér, který umožňuje tuto funkci realizovat i na domácích kolejištích. Průkopníkem osvětlení domácího kolejiště je Zdeněk Řešátko, kterého jsme poprosili, aby sepsal své...
09.10.2019 22:38
Množí se dotazy, jak začít s ovládáním kolejiště pomocí MGP komponent. Honza proto napsal článek pro úplné začátečníky. Najdete jej zde.
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz