Červenec na severu Německa

07.11.2018 22:29

Letos jsme se oba rozhodli poprvé vyrazit za hranice ČR s moduly. Oba jsme členy FREMO, a tak jsme využili možnosti účasti na jednom ze setkání v Německu. Volba padla na setkání na severu Německa ve Stöllnitz. Byla to naše bezkonkurenčně nejdelší cesta s moduly! 


Důvodem bylo především to, že jsme z pražských mezinárodních setkání znali organizátory - Christiana Reitera a Dirka Lübecka. S ohledem na vzdálenost a spotřebu auta jsme vyrazili Škodou Octavia. Počet přihlášených modulů byl na hranici toho, co šlo Octavií odvézt. Naštěstí Honza tentokrát nepřihlásil Sklené! I tak byla fuška najít způsob, jak vše do auta narvat. Bedny s příslušenstvím, které jindy vozím plné náhradních komponent musely tentokrát projít odtučňovací kůrou. Sestavil jsem Filípkov doma v garáži, a balil jen to, co bylo nezbytné. I tak jsem musel jeden z modulů nechat ležet v kufru auta na vrchu, což není ideální.

Na místě se ukázalo, že neplánovaně zůstala doma jen vodováha... Ta by se ještě bývala vešla :-).


Když jsme dorazili na místo setkání, mile nás překvapila skvělá nálada hostitelů, nikam se nespěchalo. Stavba začala až druhý den. I ta se nesla ve velmi pohodovém tempu. Účastníci se dlouho neviděli, a měli si tak co povídat. Moduliště bylo postaveno v místním kulturním sále vesnického stavení, a tak bylo oživeno trámy nesoucími balkón a krov.

Layout se sloupy ale počítal, a proto nás neomezovaly. Balkón navíc umožnil zajímavé fotky nad layoutem.

Layout byl navržen topologicky jako (ohnutý) strom, k nahlédnutí zde.

Layout začínal ve skryté stanici Schattenbach (na fotce vpravo), která je zajímavá úsporným systémem flexi koleje, která nahrazuje nákladné výhybkové zhlaví (detail níže).

Ze skrytého nádraží Schattenbach šla společná dvojkolejná trať přes stanici Nordfaxe.

Ta je zajímavá ovládáním pomocí modulární elektroniky MGP, o které ještě zveřejníme samostatný článek a video.

V Nordfaxe odbočovala trať do Valis sur Mer. Z Nordfaxe pokračovala dvojkolejná trať do kolejové spojky, za kterou se větvila na trať do Filípkova a trať přes Holešky do Vršin.

Provoz nejprve začal tak, že byl pro Vršiny dirigující stanicí Filípkov. To ale způsobovalo, že obsluha Filípkova přijala hlášení z Vršin, které ale musela předávat na odbočku. Po jednom grafikonu se tedy přesunulo dirigování Vršin na obsluhu odbočky. GVD byl navržen jako rozumný s vyváženou osobní a nákladní dopravou. Oproti setkáním v Čechách je manipulace menší a přepravované náklady lze snadno zvládnout.

Nejhezčím modulem, který jsme z minulosti neznali byl modul tratě v zářezu. Vznikl podle skutečné trati, která ale již neexistuje.


Formát třídenního setkání se ukázal jako dostatečný. Bylo i dostatek času na neformální část setkání, tou bylo společné grilování a společné večeře, kde jsme probrali modelařinu i mnoho dalších oblastí.

Christian nás hostil i na své zahradě krásné hrázděné chalupy, kterou vlastnoručně opravuje tradiční metodou, aby zůstala zachována pro budoucí generace. Na fotce griluje osobně Christian.


Na setkání ve Stöllnitz se rádi vrátíme i v budoucnu!


Aktuality

06.05.2020 22:40
Na diskuzi modely.biz se množí dotazy, jak MGP funguje. Velmi pěkně je to popsáno na stránce výrobce. Né každý modelář umí tak dobře anglicky a tak přinášíme překlad celého textu zde. Neváhejte se nás zeptat na podrobnosti.
24.02.2020 22:15
Jak jsme zmínili v aktualitě z 12.ledna 2020, vyrazili jsme s moduly až do Dánska. Potkali jsme se tam nejen s dánskými a švédskými modeláři, kteří byli na několika setkáních Fremo v Praze, ale také se švédským autorem elektroniky MGP. Netajíme se, že nás nadchlo nejen setkání, ale i rozšířenost...
26.01.2020 23:38
Rozhodl jsem se, vyzkoušet na modulu Kamenice ovládání velčkového areálu pomocí elektroniky MGP. Prvním krokem bylo udělat nový ovládací pult. Ten je z tenké překližky, na které je nanesen polep. Místo přepínačů, které byly na původním panelu jsou osazeny tlačítka. Půjde přehazovat jednotlivé...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz