Červencová reinkarnace moduláře/modeláře

04.08.2019 10:47

Setkání v Roudnici mne motivovalo najít si čas na modelařinu. Je to možné i díky dovoleným u mých zákazníků a tím, že jsou děti na táboře nebo u babičky. 

Začal jsem nejdříve opravami chyb na hotových modulech, které jsem na setkání zjistil. Jednalo se především o špatně položené koleje na čelech modulů, kdy bylo čelo vyšší než podkladový korek. Docházelo tak k rozpojování souprav, a to především pokud měly oba sousední moduly stejnou chybu. To bylo na posledním setkání spojení Kameničky a modulu s opuštěnou přečerpávací stanicí. 

 

Bylo třeba oscilační pilou odříznout kolej a snížit čelo modulu.

Dále jsem nalepil na další moduly pouzdra na kolíky pro rychlejší stavbu layoutu.

 

Největší změnou na modulech je ale snížení koleje na Kamenici. Jedna z kolejí totiž vede až ke kraji modulu a tak by při vykolejení nebo otřesu modulu mohlo dojít k pádu vozidel na zem z výšky 130cm. Rozhodl jsem se proto tuto kolej zapustit níže. 

Ve skutečnosti by se jednalo o terénní rozdíl mezi budovami skláren. Na opačné straně tratě zhruba v místě zelené tužky bude nově malá vodní elektrárna s náhonem.

Na motivy sklářské vlečky v Kamenické Šenově, popsané v publikaci SAXO, jsem ještě přidal na Kamenici krátkou kolej, kde bude nákladní rampa – ta zároveň zajistí, že nespadne vozidlo ani tady z modulu. Modul dostane větší rozmanitost a bude to zajímavější. 

Jak jsem popsal, vznikla při spojení Kamenice a Filípkova potřeba mít modul s pravou kolejovou spojkou. Dal jsem se tedy do stavby 40 cm dvojkolejného modulu. Syn Ondra vyjádřil přání si postavit také modul, a tak se mnou postavil druhý modul 40 cm, tentokrát jednokolejný.

Poslední novinkou je již dlouho plánovaný podlézací modul. Ten potřebujeme pro starší kolegy, aby šlo snadněji podléz moduliště a nebo pokud budeme potřebovat projít s layoutem skrz dveře. Koncepcí vychází z modulů, které jsem viděl u kolegů z TT.

 

Aktuality

23.11.2017 21:13
Díky zprovoznění kolejiště nadešel čas na programování v Train Controlleru. Mám koupenou verzi TC8 Gold. Díky zkušenostem s ovládáním reléového zabezpečovacího zařízení (dále RZZ) na stanicích v Zababově jsem se rozhodl použít RZZ i doma. Verze Gold umožňuje namalovat vlastní symboly. Vlakové cesty...
03.09.2017 21:58
V srpnu 2017 se mi podařilo zprovoznit komplet kolejiště, a tak jsem pro vás zpracoval článek, který najdete zde.Fungují již segmenty Kořenov, Tanvald/Jos.Důl i spojovací trať. Všechny části jsou ovládané Traincotrollerem 8 Gold. K ovládání lokomotiv lze použít Fredy nebo aplikaci...
01.09.2017 21:57
Dnes jsme uveřejnili nový článek o bezdrátovém ovládání TrainControlleru Railroad & Co, Freiwald Software. Popisuje, jak pomocí placeného doplňku SmartHand Manager ovládat program z webového prohlížeče na tabletu, telefonu nebo notebooku zde.    
<< 13 | 14 | 15 | 16 | 17 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz