1. příjezd vlaku do Šestajovic

19.06.2015 08:19

Dne 25.4.2015 přijel po letech čekání první vlak do Šestajovic! Celé akci poskytla skvělou kulisu nová sportovní hala.

Projekt dráhy čítal 54 m modelové trati, což v měřítku 1:160 odpovídá 8640 m skutečné tratě. Na stavbě se podílelo celkem 13 osob. Stavba kolejiště započala v pátek 18 hodin a v sobotu v jednu hodinu ráno bylo celé kolejiště postaveno. Poté se stavební četa na necelých 5 hodin odebrala k zaslouženému spánku. Už v půl šesté ráno ale první z nich pokračovali ve zprovozňování napájení, ovládání stanic i zabezpečovacího zařízení trati.

Postavit trať takové délky vyžaduje množství techniky a kabelů. Komunikaci mezi stanicemi zajišťovalo 6 počítačů propojených po síti Wi-Fi. Řízení provozu všech vozidel zajišťovala jediná vlaková ústředna, tak aby bylo možné kdekoliv na kolejišti ovládat libovolnou lokomotivu nebo motorovou jednotku. V sobotu ve 13:20 se podařilo zprovoznit celou trať a přes několik „dětských chorob“ začal na trati provoz. Z počátku jezdilo vlaků méně, provoz ale houstl každou minutou. Závady na trati, způsobené nekvalitní prací subdodavatelů, byly opraveny do druhého dne v rámci garance. V neděli se tak již jezdilo naplno.

Po trati se celkem pohybovalo 35 hnacích vozidel a 150 vagónů! Tuto novou trať využila společnost České dráhy (ČD) pro nedávno pořízené vlaky RailJet i rychlík v novém korporátním designu ČD ze studia „Najbrt“. ČD dále ve stanici Šestajovice vystavovaly zbrusu nový CityElefant. Naší trať hojně využívala i další konkurence. Bylo zde možné vidět soupravy LeoExpressu, RegioJetu a také vozy společnosti Arriva – Alex, které jsou známé z trati Praha – Mnichov, tažené dieselovou lokomotivou Herkules. Na lokální trati bylo možné potkat i motorový vůz RegioShuttle řady 840. Zavítalo k nám i německé Desiro společnosti DB, zajíždějící do severních částí ČR. Mezi pravidelnými vlaky se objevily i nostalgické jízdy vlaků tažených parními lokomotivami, známými pod přezdívkami „Mazutka“ a „Štokr“ s osobními vozy „Rybák“. Po dlouhých letech se po rekonstrukci ukázala na českých tratích i souprava VT137 „Létající Hamburčan“.

Pro ovládání vlaků museli pořádající členové modelářského klubu Zababov sáhnout do rezerv a řízení vlaků měli na starost nejmladší členové klubu. Podél trati tak bylo možné potkat i velmi mladé strojvůdce a tak jsme rádi, že má železnice skvělou budoucnost! Nejmladšímu výpravčímu bylo devět let a nejmladšímu strojvůdci byly roky čtyři.

Mezi diváky nejvíce zářily oči nejen dětem, i nejeden tatínek propadl kouzlu železnice a sledoval dění v nádražích. Dorazili k nám převážně místné návštěvníci, pár jich ale pijelo z blízkého i vzdálenějšího okolí.

Mile překvapil zájem návštěvníků o stánky s ukázkou modelování krajiny, čištění lokomotiv a jejich nástřiku do barev používaných na českých tratích.

Děkujeme všem návštěvníkům, že přišli v tak hojném počtu a podpořili tím dobrou věc. Akci ji navštívilo 400 (!) a vybralo se pěkných 8000 Kč. Celou částku pořádající členové klubu Zababov věnovali jako dar mateřské školce v Šestajovicích - veškeré zařízení, dopravu i svůj čas totiž poskytli zdarma.

Pořadatelé tímto vedení obce děkují nejen za poskytnutí haly pro tuto akci, ale i zajištění transportu stolů a židlí ze školy.

Zababováci (www.zababov.cz).

Další informace lze nalézt také na

www.vidrholec.cz/prvni-prijezd-vlaku-do-sestajovic/

www.edisn.cz/Edisn/akce-2015/prvni-prijezd-vlaku-do-sestajovic

www.zababov.cz/index.php?id=1318&L=http%3A%2F%2Fwww.intel.com%3F

Aktuality

16.04.2021 19:32
Na segmentu Kořenov jsem chtěl mít řeku, aby byla logicky řešena krajina. Potřeboval jsem mít most na motivy toho Jizerského. Proto jsem fiktivní řeku vedl tak, aby tekla pod Jizerský most. Potřeboval jsem ale rychle klesat, tak jsem přidal i vodopádek.  Na výsledek se podívejte zde.
10.04.2021 18:42
V místech, kde je v reálu v Kořenově budova bývalé celnice a později učeliště je skladiště. Samotná budova učeliště se mi na panel nevejde, tak jsem hledal hotovou budovu skladiště. Našel jsem vhodnou u Atelieru WEPE. Více o stavbě a patinaci naleznete zde.
05.04.2021 22:26
Minule jsem popsal přestavbu stavebnice Auhagen na staniční budovu Kořenov zde. Další budovou, která je na motivy staveb ve stanici Kořenov je penzion. To je ta stavba za krátkými  kolejemi u točny. Je skryta za smrky. Ani tu žádná firma nevyrábí (nečekaně :-) ). Našel jsem u AWEPE jednu...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

dan@1ku160.cz honza@1ku160.cz